Peugeot 206 GTI
Peugeot 206 je osobní automobil z třídy malých vozů, tedy segmentu B, francouzského výrobce automobilů Peugeot. Vyrábí se od roku 1998. Ačkoliv v roce 2006 byla spuštěna výroba nástupce – typu 207, společnost Peugeot zamýšlí s výrobu 206 pokračovat až do roku 2010.
Vyráběl se jako tří- nebo pětidveřový hatchback (od 1998), pětidveřové kombi s názvem SW (od 2002), kupé-kabriolet s názvem CC (od 2001) a čtyřdveřový sedan (od 2008, pouze pro některé východní trhy).
Motory
- 1.1 l (1124 cm³) TU1 I4, 60 PS (59 k/44 kW)
- 1.4 l (1360 cm³) TU3 I4, 75 PS (74 k/55 kW)
- 1.4 l (1360 cm³) ET3 16v I4, 88 PS (87 k/65 kW)
- 1.6 l (1587 cm³) TU5 8v I4, 90 PS (90 k/67 kW)
- 1.6 l (1587 cm³) TU5JP4 16v I4, 109 PS (108 k/80 kW)
- 2.0 l (1997 cm³) EW10 16v I4, 136 PS (134 k/100 kW)
- 2.0 l (1997 cm³) EW10J4S 16v I4, 177 PS (180 k/130 kW)
- 1.4 l (1398 cm³) DV4 HDi I4, 68 PS (67 k/50 kW)
- 1.9 l (1868 cm³) DW8 I4, 71 PS (70 k/52 kW)
- 1.6 l (1560 cm³) DV6 HDi HDi 16v I4, 109 k (108 hp/80 kW)
- 2.0 l (1997 cm³) DW10 HDi I4, 90 PS (89 k/66 kW)
Závodní verze
V kategorii JWRC soutěžily vozy Peugeot 206 S 1600 a v mistrovství světa Peugeot 206 WRC.
Peugeot 206 WRC
Od roku 1999 do roku 2003 vozy
Peugeot 206 WRC reprezentovaly automobilku v mistrovství světa automobilových soutěží. Bylo to poprvé od dob
skupiny B, kdy Peugeot soutěžil v nejvyšší kategorii. Kvalitní jezdci (např.
Marcus Grönholm,
Richard Burns) s nimi získali mnoho vítězství. Od roku 2001 patřil k hlavním sponzorům továrního týmu ropný gigant
Total. Model 206 WRC pohání čtyřválec o objemu 1997 cm³ s rozvodem DOHC, který dosahoval výkonu 221 kW a točivého momentu 535 Nm. Motor nebyl přeplňovaný turbodmychadlem Garett. Vůz má šestistupňovou sekvenční převodovku. Automobil jezdí na pneumatikách Michelin. Vnější rozměry automobilu, konkrétně délka, musely být upraveny, aby vůz splňoval minimální normy. Poprvé byl homologován 1. května 1999 a porvé byl nasazen do soutěže
Tour de Corse - Rallye de France 1999. V roce 2003 dostal vůž nové aerodynamické prvky a barva se změnila na červenou po příchodu nového hlavního sponzora společnosti Marlboro.
Rozměry
- Délka - 4005 mm
- Šířka - 1770 mm
- Rozvor - 2468 mm
- Hmotnost - 1230 kg (minimální povolená)
Peugeot 206 S1600
Peugeot 206 S1600
Původně tým a vývojové středisko Peugeot Sport vyvíjeli typ 206 Kit Car, který se měl stát nástupcem vozu Peugeot 306 MAXI. nakonec se ale konstruktéři rozhodli pro kategorii S1600. První prototyp byl představen v roce 2000. Prvním startem pak byla Katalánská rallye 2001. Motor byl převzatý z okruhové verze vozidla Peugeot 106 S16. Vozy byly vyráběny jak ve specifikaci Kit Car, tak pro třídu S1600. Na vývoji se podíleli Cedric Robert nebo Gilles Panizzi.
K pohonu sloužil motor o objemu 1587 cm3, který dosahoval výkonu 200 koní a točivého momentu 185 Nm. Celková hmotnost vozu byla 970 kg.
5dveřový hatchback Peugeot 206