Dodge Viper
Dodge Viper Dodge Viper je sportovní auto s motorem V10 od divize Dodge firmy Chrysler LLC. V roce 1989 byl vyroben koncept a v roce 1992 začala seriová výroba dvousedadlových automobilů značky Dodge Viper. Motor První generace (1992–2002)
Viper RT/10
RT/10 je roadster. Jeho první prototyp byl testovám v lednu 1989. Roku 1991 se poprvé uvedl jako safety car v závodu Indianapolis 500 a jeho prodej začal v roce 1992.
Kromě chybějící střechy (k dispozici byla skládací plátěná) a postraních oken, nemělo auto ani vnější kliky u dveří. Auto se proslavilo v seriálu Zmije.
Vrcholem auta byl jeho motor s vnitřním spalováním, který produkoval 400 koňských sil (298kW) při 4600 otáčkách za minutu. Ten byl ale nejprve moc těžký, a tak Lamborghini vyměnili původní litinu za hliníkovou slitinu. Maximální rychlost byla 290 km/h.
Samotné auto bylo vyrobeno z trubkové oceli.
Viper GTS
Uzavřené coupé, nazývané Viper GTS, následovalo v roce 1996. Stejně jako jeho předchůdce bylo vybráno jako safety car pro Indianapolis 500.
Zajímavým rysem byla tzv. Double Bubble střecha - mírně zvednutá nad každým sedadlem. Dalším rozdílem byl např. silnější motor a kompletně přepracovaný podvozek, který byl o 27 kg lehčí.
Po vylepšení výkonu přišel na řadu i luxus. Roku 1996 byly autu přidány dva přední airbagy.
V prvních šesti letech jich bylo prodáno asi 10 000.
Roku 2002 byl oslaven konec druhé generace vyrobením 360 modelů z tzv. "Final Edition". Ty byly červené s bílými pruhy.
Druhá generace (2003–2010)
Roku 2003 podstoupil Dodge Viper velkou změnu designu. Nový SRT-10 měl ostřejší a šikmější karoserii a stal se z něj kabriolet. Vážil 230 kg a nový motor produkoval 500 koňských sil (370 kW). Podvozek byl pevnější a lehčí o 36 kg.
V roce 2004 oznámil Dodge edici Mamba. Tyto vozy měly černý interiér s červenými švy. Byly o 3000 dolarů dražší a vyrobeno jich bylo pouze 200.
Roku 2005 byl představen nový Viper SRT-10 Coupe. Ten vypadal skoro stejně jako GTS a opět se u něj objevila Double Bubble střecha.
Dodge Viper SRT-10 ACR
Dodge Viper SRT-10 ACR projel náročnou Severní smyčkou Nürburgringu v čase 7:22,1, což je o dost rychleji, než to zvládne Corvette ZR-1 či Nissan GT-R. Vděčí za to zejména masivnímu přítlačnému křídlu (ve 240 km/h generuje přítlak 455 kg), závodnímu podvozku a obřímu motoru V10 8.4 pod kapotou. S výkonem 600 koní jistě nemá problémy zdolat mírné stoupání na dlouhé rovince v závěrečné pasáži legendárního okruhu rychlostí 300 km/h.
Dodge Viper SRT-10 Final Edition
V rámci této EDICE vzniklo pouhých pět desítek automobilů, jež se vyznačují možností pestrého výběru, k mání mají být karosérie kupé i roadster. Vyrobeno bylo 20 kupé, 18 roadsterů a 12 vozů ACR.Dne 11.července 2010 sjel z výrobní linky poslední Dodge Viper na světě.