Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus je produktem americké automobilky Ford v nižší střední třídě. Jeho hlavními konkurenty jsou v Evropě Volkswagen Golf, Opel Astra a Renault Megane. Focus nahradil úspěšný model Escort. Ford Focus je z pohledu jízdních vlastností považován za etalon segmentu vozů nižší střední třídy.[1] Efektivně navržený podvozek a pečlivé naladění odpružení na jednu stranu dodává řidiči velkou dávku jistoty a kontroly nad vozem a na stranu druhou si ale dokáže poradit i s velkými hrboly nebo nebezpečnými výmoly na nekvalitni vozovce.[1] Focus se vyrábí jako tří- a pětidveřový hatchback, sedan a kombi, druhá generace existuje také s karosérií coupé-cabriolet. Od Focusu je odvozené kompaktní MPV Focus C-MAX, resp. Ford C-MAX a SUVFord Kuga.
3. generace (Mk III)(2011-)
Nejnovější generace Fordu Focus byla představena na autosalonu NAIAS v Detroitu. Automobil bude vyráběn jako 4-dvéřový sedan a 5-dvéřový hatchback. Novinkou budou nové přeplňované zážehové motory 1,6 SCTi a 2,0 SCTi patřící do kategorie motorů EcoBoost, které pravděpodobně nahradí na evropském trhu dosavadní motory s objemem 2,0 a 2,3l.[3] Naftové motory zůstanou dále ve složení 1,6 TDCi - 2,0 TDCi, budou však lehce modernizovány.[3] K dostání bude mimo manuálních převodovek také nová automatická dvojspojková převodovka PowerShift.
Focus třetí generace dostane nové prvky příplatkové výbavy, jako například bezklíčový přístup do vozu, automatické ovládání dálkových světel, systém varování při opuštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat aj. Bude vyráběna samozřejmě také speciální verze ECOnetic s novými technologiemi jako je start-stop systém nebo Ford Eco Mode, která bude poháněna inovovaným naftovým motorem 1,6 Duratorq TDCi s filtrem pevných částic.