Opel Astra
Nese označení F, podle abecední řady Oplů pro auta nižší střední třídy(poslední byl Opel Kadett E, který se ve Velké Británii prodával pod názvem Vauxhall Astra E. Astry se vyráběli v Německu,Španělsku,Maďarsku,Polsku,Belgii,Jihoafrická republika,Tchaj-wan,Argentina ve Velké Britanii pod sesterskou značkou Vauxhall.Později po ukončení výroby v německu (1997) se pokračovalo ve výrobě v jiných zemích např.Polsku, modely vyrobené po roce 97 nesou označení "classic". Objevila se v roce 1991 ve pěti karosářských verzích – tří a pětidveřový hatchback, sedan, combi označováné jako caravan ve variantách GL,GLS,CD,CDX,CLUB a užitkový van a také sportovní verze GT a GSI,dokonce se objevila i jako pohřební vůz.Astry byli přímé konkurentky WV Golf III. V roce 1993 byla nabídka doplněna o verzi kabriolet,vznik tohoto typu byla italská karosárna BERTONE (ta měla na starosti i výrobu kupé a kabrioletu II. generace Astry, neboli Astry G),vůz byl postavena ze sedanu. Astra se po čase trošku změnila vzhledem (po roce 1994). Maska se změnila na plně mřížkovou ze tří proužkové,s tím se změnila i světla mají jiný tvar,blinkry z oranžových na průhledné,nárazníky z černé barvy se změnily na lakované barevně,ochranné lišty na dveřích,zrcátka z hranatých na kulatější,zadní dveře dostaly nový plast, který zakrývá zadní zámek na dveře,také se změnily znaky z černostříbrných na celo chromové to platí i o označení vozu opel astra a typ motoru z černostříbrných větších písměn na menší chromové.Uvnitř volant ze dvou ramenného,tříramenného na čtyřramenný. Astry se i liší podle toho co si zákazník přál za výbavu,za barvy interiéru a konfortu.Např.přední airbagy od roku 1994 seriově montovány,od roku 1997 i boční airbagy.Za příplate ABS,posilovač řízení,posilovač brzd,elektrické stahování oken buďto jen přední nebo i ze zadníma,elektrické ovládaní zrcátek i s vyhříváním,palubním počítačem,střešním oknem,klimatizací,kožené sedačky a interiér,vyhřívání sedaček,vyškově nastavitelná sedadla,sportovní sedačky,zadní sedačky s opěrkami hlavy,opěrka ruky na zadních sedadlech,tonovaná skla,vyškově nastavitelný volant,Tři druhy radií radio SC202,SC303,SC804,elektricka ovladaná anténa,střešní nosič (caravan),centrální zamykání,alarm,mlhovky,tlakové omývání předních světlometů,vyškově nastavitelná světla,automatická převodovka,tažné zařízení,kola s lehkých slitin,mohly jste si i na přání přát motor který bude auto pohánět. Opel Astra F GSI Tato legendární sportovní verze,se dělala v provedení třídveřovém hatchback s motory C18XE 1.8 16V 92KW/125PS, C20XE 2.0 85KW/115PS, C20NE 2.0 16V 110KW/150PS. Tato verze má sportovní disain.Nápaditá přední maska,kapota s kapkovitými výdechy,tvarově jiný přední a zadní nárazníky,sportovní prahy,vetší zadní okenní spoiler na pátých dveřích,zadní světla půlená na bílou vrchní čás a podní červenou naproti seriovému červeno-oranžové-bílé.Dokonce i Opel Astra F Caravan mohl pohánět motor C20NE 2.0 16V 110KW/150PS. Motory Ecotec Motory ecotec se dodávaly v obsazích : 1.4 16V (X14XE 66kW/90PS),1.6 16V(X16XEL 74kW/100PS),1.8 16V(X18XE 85kW/115PS),2.0 16V(X20XEV 100KW/136PS)
Astra G (1998-dodnes)
Je označována písmenem G. Objevila se v roce 1998. Vzhled byl zcela přepracován, nabídka karosářských variací zůstala. Výroba probíhala v Antverpách (Belgie), Bochumi a Eisenachu (Německo) a v Ellesmere Port (Velká Británie). Pestrá nabídka karosářských verzí obsahovala tří a pětidvéřový hatchback, sedan, kombi, dvoudvéřové kupé a z něj odvozený kabriolet. V roce 1999 vůz podstoupil nárazové testy Euro-NCAP, ve kterých získal 4 hvězdičky.
Od roku 2004 do roku 2010 se pod označením Opel Astra Classic II vyráběla ve variantách 5dv. hatchback, sedan a kombi v polských Gliwicích, odtud byla dodávána převážně do zemí východní Evropy kde je stále oblíbená i přesto, že byla v roce 2004 představena třetí generace Opelu Astra (označení H).
S druhou generací Opelu Astra se nově představila ryze sportovní verze s označením OPC (Opel performance center), nejprve ve slabší verzi označované OPC 1 se zážehovým atmosférickým motorem X20XER naladěným na výkon 118 kW (160 k) bez větších změn vzhledu. Později ve verzi OPC 2 se zážehovým přeplňovaným motorem (výfukové turbodmychadlo) Z20LET o výkonu 141 kW (192 k), později 147 kW (200 k) a s rozsáhlou úpravou vzhledu vozu (speciální nárazníky, prahy, spoilery, kola atd.). Pro všechny vozy Opel s označením OPC je typická modrá (metalická) barva s označením Arden Blau. Tuto barvu nelze objednat na žádné jiné provedení vozu. Opel Astra OPC se ale také objevuje i v dalších barvách (černá – metalická, stříbrná – metalická, červená – základní).
Opel Astra
Opel Astra je německý vůz nižší střední třídy. Od roku 2010 se prodává jeho čtvrtá generace. V Británii se prodává pod značkou Vauxhall už jako pátá generace. Starší modely vycházely z typu Kadett.
Astra F (1991–1998)