Audi A6
Audi A6
Audi A6 je osobní automobil vyšší střední třídy pocházející z továren německé automobilky Audi. Vyrábí se od roku 1994. Je dostupné ve dvou variantách – sedan (Limuzína) a kombi (Avant). Od druhé generace se vyrábí ještě varianta Allroad. C4 (Typ 4A, 1994-1997) (1994–1997) V roce 1994 prošla Audi 100 faceliftem a byla přejmenována na Audi A6, tak aby zapadla do nového systému značení automobilů Audi. Design byl téměř shodný jako u Audi 100. Ponechány byly i stejné motory.
C5 (Typ 4B, 1997–2004)
(1997–2004)
O tři roky později v roce 1997 byla vydána nová verze - Audi A6 C5. Oproti předchozí verzi se lišila zcela novým designem a přibyly i nové motory. Na výběr byla manuální převodovka a pětistupňová automatická převodovka Tiptronic. V roce 1998 Audi vydala verzi Avant.
S rokem 2000 přichází A6 s faceliftem a s novými motory. Revolucí byla převodovka Multitronic - bezestupňová převodovka s plynulou změnou převodového poměru. U této převodovky již nedochází k přerušení při řazení.
Allroad Quattro
V této generaci se již můžeme setkat s modelem Audi Allroad Quattro - první 4×4 SUV vyrobený automobilkou Audi. Ten byl ve své době velmi oblíbený a navíc neměl příliš přímých konkurentů. Allroad byl odvozen pouze z modelu kombi. Výroba byla ukončena v roce 2006, kdy byl vůz nahrazen novějším modelem.
Vůz má pneumatické odpružení podvozku, uzávěrky diferenciálu a některé kusy jsou vybaveny redukční převodovkou. Specifický systém odpružení od firmy Continental Automotive Systems zajišťoval dobré jízdní vlastnosti v terénu i na silnici. Motory byly k dispozici 3. Zážehový V6 o objemu 2,7 litru a výkonu 184 kW, zážehový V8 o objemu 4,2 litru a výkonu 220 kW a vznětový V6 o objemu 2,5 litru a výkonu buď 120 nebo 132 kW.
C6 (Typ 4F, 2004-současnost)
Audi A6 (C6) | |
---|---|
![]() |
|
Výrobce | Audi |
Koncern | Volkswagen |
Roky produkce | 2004 - dosud |
Generace | 3. |
Designér | Walter de'Silva |
Koncepce pohonu | pohon předních kol nebo stálý pohon všech kol (quattro) |
Třída | vyšší střední |
Platforma | Volkswagen Group C6 |
Technické údaje | |
Délka | 4.916 - 4.938 mm |
Šířka | 1.855 - 1.889 mm |
Výška | 1.459 - 1.463 mm |
Rozvor | 2.843 - 2.847 mm |
Pohotovostní hmotnost | 1.595 - 2.100 kg |
Celková hmotnost | 2.100 - 2.655 kg |
Počet míst | 5 |
EuroNCAP | ![]() |
Motor | |
Motor | benzínové: R4: 2.0 V6: 2.4, 2.8, 3.0, 3.2 V8: 4.2 V10: 5.2 naftové: R4: 2.0 V6: 2.7, 3.0 |
(2004–současnost)
V roce 2004 bylo představeno nové Audi A6 (Typ 4F). O rok později byla v prodeji i varianta Avant. V průběhu roku 2006 byla uvedena verze Allroad. V roce 2008 prošla faceliftem. Novinkou ve vybavení je MMI (Multi Media Interface) – systém, kterým se dá ovládat rádio, satelitní navigace, klimatizace, CD přehrávač a případně i televize.
U motorů se můžeme setkat s FSI – motorem s přímým vstřikováním paliva. Zůstává převodovka Tiptronic, ale oproti předchozí generaci je šestistupňová.
Verze S6
Sportovní verze poháněná desetiválcem s pohonem všech kol.
- Výkon - 320 kW
- Max. rychlost - 250 km/h
- Zrychlení 0-100 - 5,2 sec.
Verze RS6
Biturbomotor V10 jej katapultuje z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy; na přání zvýší Audi elektronicky omezenou maximální rychlost z 250 na 280 km/h. Šestistupňový tiptronic v novém RS 6 je z generace nových sportovních automatických převodovek Audi. Převádí ohromné síly na pohon quattro, který svým rozdělením mírně ve prospěch zadní nápravy pracuje rovněž extrémně dynamicky. Je to nejsilnější kombík vyráběný na celém světě. Motor je původně z Lamborghini, který zajistí skvělý zvuk z výfuků.
Jako první auto na světě používá zážehový motor V10 s přímým vstřikováním FSI a biturbodmychadlem.
- Výkon - 426 kW (572ps)
- Točivý moment 650 nm
- Max. rychlost - 250 km/h nebo 280 km/h(omezeno)
- Zrychlení 0-100 - 4,5 sec.
Verze A6 Allroad Quattro
Allroad odvozený z verze kombi s pohonem 4x4. Má větší světlou výšku a ochrané plastové kryty.
- výkon - 257 kW
- Max. rychlost - 250 km/h
- Zrychlení 0-100 - 6,3 sec.
uplná bumba
(Petr, 18. 11. 2010 13:56)